Galamb József 1881. február 3-án született Makón. Elemi iskoláit és a polgári első három osztályát szülővárosában végezte. Józsefet érdeklődése korán a műszaki pálya felé vonzotta. 1896-tól a szegedi Fa és Fémipari Szakiskolában tanult, majd 1901-ben Budapesten, a Magyar Királyi Állami Felső Ipariskolában fejezte be tanulmányait. Ezt egyéves önkéntes katonai szolgálat követte Polában, a hadiflottánál. A gépészeket képző iskolahajó parancsnoka, Horthy Miklós, I. osztályú sorhajóhadnagy volt. Leszerelése után rövid ideig Hódmezővásárhelyen, a mai Mérleggyár jogelődjénél dolgozott. 1903- ban az aradi MARTA gyár ösztöndíjával németországi tanulmányútra utazott. Több város után, Frankfurt am Mainból, az Adler autógyárból indult a Saint Louis-i autó világkiállítás megtekintésére. 1903. október 6-án érkezett meg New-Yorkba. Az 1904-es világkiállítás megtekintése után határozta el, hogy Amerikában marad. Különböző városokban és cégeknél dolgozott, majd 1905. december 11-én belépett az 1903-ban alapított detroiti Ford céghez. Hamarosan az alapító-tulajdonos, Henry Ford közeli munkatársa lett, s 1907-től a T-modell tervezésében már döntő szerepe volt. Az autót, mely négy kerékre ültette Amerikát 1908-tól 1927-ig gyártották. Több mint 15 millió darab készült belőle. Az autógyártás forradalmasítója. A Fordson traktor tervezését szintén Galamb József kezdte el, a B-modell motorjának és a T-modell hátsó tengelyének felhasználásával. Itthon működött a nevéhez fűződő Ford-lerakat, falán még most is láthatóak az üzlet eredeti freskóinak nyomai. Galamb József 1932-ben volt utoljára itthon. A hosszú évtizedekig végzett megfeszített munka és egy szívinfarktus után 1944-ben kérte vezető állásából nyugdíjazását. 1955. december 4-én hunyt el Detroitban.